Individuelt- eller gruppe vejrtrækningsforløb, hvad har du lyst til og mod på?

Der er naturligvis forskel på, om du vælger et individuelt- eller et gruppevejrtrækningsforløb. Men det afgørende er, at du vælger den type forløb, der passer dig.
For nogen mennesker kan det være grænseoverskridende, at være i samme rum som andre, modsat kan det for nogen være for privat, at være alene med mig under forløbet.

1:1 alias individuelle vejrtrækningsforløb er intensive og tilrettelagt til netop dig

Vælger du et 1:1 forløb, også kaldet et individuelt vejrtrækningsforløb, tager vi en snak om dine ønsker til forløbet, og hvad baggrunden er for at du kommer. På baggrund af disse informationer, tilrettelægger jeg et program, så vi stille og roligt åbner op til det, du oplever at du vil i kontakt med og ønsker forløst.
Der er naturligvis kun dig og mig i rummet, hvilket giver tryghed til at dele sårbare oplevelser, følelser og tanker. Det er ikke alle, der har lyst til at dele dette i eks. et gruppeforløb.

Hvor træningsdagene i et individuelt forløb aftales, så det passer ind i din kalender.

Der er stor læring og deling i et gruppeforløb

Deltager du på et vejrtrækningsforløb i en gruppe, vil du sandsynligvis opleve, at en anden deltager stiller et spørgsmål, som du enten selv brændte inde med, eller som du ikke havde overvejet at spørge om, men som det giver mening at få svar på.

Det er på ingen måder en tvang at dele erfaringer med øvelserne eller hvad du har oplevet i krop og sind ift. brug af øvelserne i praksis. Men mange deltagere oplever, at det er meget lærerigt at dele. Og nej mine vejrtrækningsforløb sander ikke til i snak, men der er afsat kort tid inden start på øvelserne og kort tid ifm. afslutning, så du som deltager får rundet forløbet af.

Hvordan foregår et gruppeforløb?

Et gruppe-vejrtrækningsforløb strækker sig over et fastsat antal dage og på forudbestemte tidspunkter. 
Jeg oplever, at det er vigtigt at få en basis forståelse af, hvorfor jeg oplever, at vejrtrækning ind og ud igennem næsen skal være den primære vejrtrækningsmetode. Derfor starter alle med at få en kort teoretisk gennemgang af de biokemiske faktorer, der aktiveres af måden vi trækker vejret på, og som har kæmpe indflydelse på krop og sind. 

Herfra trænes basis øvelser, så du opnår en god kropsfornemmelse af, hvad vejrtrækningen gør i kroppen, og afhængig af overskriften for forløbet, tilrettelægges de øvrige dage på forløbet med afsæt i basis og udvides med nye øvelser og teoretisk viden.

 

TILMELD DIG HER:

SVÆRT VED AT TRÆKKE VEJRET GENNEM NÆSEN? Fortvivl ikke:

Mange føler det er svært at trække vejret igennem næsen. Har du det sådan? Der kan være mange årsager til det. Min erfaring er, at de fleste får åbnet for næsen under forløbet, og derved aktiveret vejrtrækning gennem næsen. 

Er du i tvivl om forløbet er noget for dig?
Kontakt mig på tlf. 31 22 02 79 eller kontakt@wisebody.dk.

Praktisk information:

HVOR FOREGÅR DET?
Individuelle vejrtrækningsforløb bliver holdt i WISEHOUSE, Gammel Køge Landevej 737 C, 2660 Brøndby Strand.

Gruppe vejrtrækningsforløb kan foregå forskellige steder. Præcis adresse fremgår af tilmeldingssiden.

DU SKAL MEDBRINGE:
Yogamåtte
Tæppe til at have over dig
Løst behageligt tøj

BETALING:
Individuelle forløb koster 4.750 kr. for 5 gange á 60 min.
Pris for gruppe-forløb afhænger af antal gange mv. og fremgår af bestillingssiden.

Beløbet betales via Mobilepay 455 259
Tilmelding er bindende, og pengene returneres ikke.

Hvad er naturlig vejrtrækning?

Naturlig vejrtrækning foregår primært ind og ud igennem næsen, hvilket afspejler den måde vi er født til at trække vejret på, og som naturfolk og generationer før os har trukket vejret på.

Træk vejret som en baby:

Ser du på et sovende spædbarn, vil du opleve en rolig vejrtrækning med lukket mund, hvor kun maven bevæger sig ind og ud. 
Vejrtrækningen foregår primært ind og ud igennem næsen, og tungen hviler roligt i ganen.

Kroppen bliver iltet optimalt:

Når du trækker vejret ind og ud igennem næsen iltes dine celler i kroppen optimalt, og derved får din hjerne, dit hjerte, dine muskler, dit bindevæv og organer de bedste muligheder for at fungere præcis som de skal. 

Det er nemt at lære igen:

Vi er alle født til at trække vejret ind og ud igennem næsen, men flertallet har blot tillært sig en vane med at trække vejret primært ind og ud igennem munden. 
Naturlig og bevidst vejrtrækning består af en række øvelser, som kan bruges af alle i hverdagen.

Er der en unaturlig måde at trække vejret på?

Der er ingen rigtig og forkert måde at trække vejret på, men der sker noget forskelligt i kroppen afhængig af måden vi trækker vejret på – og det er helt naturligt…

Derfor skal du trække vejret bevidst

Der er 37 billioner +/- et par milliarder gode grunde til at trække vejret bevidst. Alle kroppens celler har nemlig brug for ilt, for at holde sig sunde og raske.
Alligevel er det kost, motion og søvn de fleste tænker på, når de tænker på at optimere kroppens sundhed.

Få mere glæde af den sunde kost:

Trækker du vejret bevidst ind og ud igennem næsen masserer mellemgulvsmusklen “diafragma” tarmene , en aktivitet der sikrer, at du får du mere glæde af den sunde kost du spiser.

Få mere glæde af træningen:

Trækker du vejret bevidst ind og ud igennem næsen på eks. gåturen med hunden, på løbe- eller cykelturen sikrer du den optimale mængde ilt til dine muskler, dit bindevæv, din hjerne, dit hjerte og organer, så du undgår at føle dig udmattet og forpustet.

Sov dybere og roligere uden natlige afbrydelser:

Din søvn starter inden du lægger dig på puden. Når du trækker vejret bevidst inden sengetid, er dit nervesystem i ro, og derved har du lettere ved at falde i søvn.
Sover du med munden lukket hele natten, vil du opleve at vågne mere udhvilet, uden tørhed i munden og uden at have været ude at tisse i løbet af natten.

Bevidsthed på vejrtrækningen er sjovt, dybt og sundt.

Udtalelser om vejrtrækning

Pernille, marts 2023
Læs mere
"⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ fra mig til Michaela. I mit forløb, hvor jeg har haft 5 x vejrtrækningsseancer, har jeg lært mig selv og min krop at kende på et helt nyt niveau. Behandlingen har givet mig overskud og ro, og jeg lytter nu til, hvad der er vigtigst for mig i min hverdag, for at kunne være den bedste udgave af mig selv som mor, kæreste og individ. Michaela er virkelig dygtig og jeg har haft følelsen af at være i trygge og omsorgsfulde hænder. Fra behandling til næste behandling havde Michaela helt styr på hvad vi talte om sidste og fulgte op hver gang for at skræddersy den bedste behandling til mig. Tusind tak for et fantastisk forløb! Vi ses igen💜 "
Birgitte, februar 2023
Læs mere
“Fantastisk at opleve hvad et vejrtrækningsforløb hos Michaela over 5 gange har gjort ved min bevidsthed på min vejrtrækning. Jeg trækker vejret meget mere bevidst nu på flere niveauer. Det er rigtig godt både at kunne mærke mig selv mere, samt at den øgede bevidsthed om vejrtrækningen skaber nærvær, trivsel og bedre relationer.“

Bestil tid til individuelt vejrtrækningsforløb

Et individuelt vejrtrækningsforløb består af 5 gange 60 minutters fokus på vejrtrækning.
Forløbet skræddersyes til dig, din situation og dine behov for bevidsthed ift. vejrtrækning.

Forløbet består af guidede øvelser, som vi laver sammen og som du nemt tager med hjem og kan bruge i din hverdag. Forløbet øger 100% din bevidsthed på din vejrtrækning så du opnår mere ro, overskud og energi i hverdagen.